Dva roky mého firemního blogování

Při pohledu do kalendáře jsem si náhodou uvědomil, že teď v lednu jsou to dva roky, co jsem založil firemní blog S hlavou v oblacích ve společnosti INREKA PLOŠINY, kde jsem byl ještě donedávna zaměstnaný a věnoval se marketingu a logistice. Blog jsem spustil na základě mého odhodlání pokusit se otevřít brány společnosti, ukázat její lidskou tvář, která je v případě Inreky nepopiratelná. Osobně jsem si chtěl také vyzkoušet publikování na firemní úrovni. Už tenkrát jsem měl nějakou zkušenost s psaním, znal jsem WordPress a hlavně měl chuť. Ačkoliv to první nikdo moc nechápal, proč budu vůbec psát o něčem, co se ve firmě děje, postupem času si blog vybudoval respekt a všem se můj nápad zalíbil. Dokonce i můj šéf, který se k tomu stavěl nejprve skepticky, mě později začal uhánět, abych zvýšil frekvenci psaní a aktualizoval alespoň jednou týdně. Takže jsem si na sebe tak nějak upletl bič 🙂 Za tu dobu, co blog běží, ho navštívilo celkem 2961 jedinečných návštěvníků a denní průměr byl přibližně 9 návštěv. Jednou jej navštívilo dokonce 123 lidí za den – post Firemní prezentace 2009 – den otevřených dveří. Další statistiky ani není potřeba uvádět. Nejsou tak žhavé. Přece jen, obor pracovních plošin je dosti specifický a trh malý. Pro mě byl důležitým výsledkem to, že jej začali sledovat zákazníci. Především ti velcí, kteří své nákupy realizují vždy v nějakém časovém intervalu v řádu měsíců a let. Od nich mám informace, že si zvykli na blog chodit a číst si, co že se to v Inrece děje nového. K fotografiím, které jsou součástí téměř každého článku, jsem postupně do blogu zapojil video a vybudoval kanál Inreky na serveru YouTube. Video je totiž jedinečný způsob, jak lidem přiblížit emoce, zábavu a legračními záběry je donutit ke smíchu. Musí se přece pobavit. Přestože si myslím, že význam firemního blogu je v jakémkoliv oboru nezměrným přínosem a pomáhá v upřímné a férové komunikaci, stále ho většina společností nemá a nedělá. Ať už se bojí nechat nahlédnout zákazníky a obchodní partnery pod tu svoji pokličku, nebo mají strach o soukromí či nemají chuť a čas věnovat se publikování. Důvodů je určitě moc a kdo chce, ten si je najde. Přitom tvořit obsah je dnes tak jednoduché. Vzít fotoaparát a pořídit pár snímků, na mobilní telefon natočit krátké video a k tomu napsat pár řádků textu a vyvěsit je. Otázka pár minut. Ale co, snad se na to jednou přijde 🙂 Abych to tedy uzavřel. Sám za sebe jsem rád, že blog S hlavou v oblacích existuje. Dnes už má své pevné místo a je důležitou součástí prezentace firmy Inreka Plošiny. Sledují ho zákazníci, zaměstnanci, vedení, přátelé společnosti a “kolemjdoucí”. A přesto, že již v Inrece nepracuji i nadále se o něj starám a pořád budu. Je to taková moje srdeční záležitost…

O autorovi

Pavel Horalík

Ve svých 13 letech jsem zapnul svůj první počítač a od té chvíle jsem propadl světu IT. Mojí vášní je internet, marketing a sociální sítě. Miluji svou rodinu a svoji zemi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

S láskou a nadšením © 2009 - 2016 Pavel Horalík. Omrkněte moje sandálové, vtipné a veselé Hopky ponožky