Vsetínský Barcamp ve Zlíně 2014

Jsou to už 4 roky, co se konal legendární Vsetínský Barcamp, který mně osobě otevřel dvěře do světa ne/konferencí a pomohl poznat zajímavé lidi z internetů.

Letos se Barcamp konal poprvé mimo Vsetín. Přemigroval do Zlína, kde se ho ujala Olga, Michal a spol. Navíc do krásných prostor 14|15 Baťova institutu. Už samotné prostředí bylo zárukou skvělého zážitku.

Vsetínský Barcamp ve Zlíně a baťovská atmosféra

Čas studovat program a zjišťovat, co kdy a kde bude, nebylo. Rozhodoval jsem se proto až na místě podle aktuálního rozpoložení, nálady a především na doporučení ostatních.

Co jsem teda navštívil?

Jiří Dobrovolný – Internet of things pro kutily

Pořádný boom „internetu věcí” nás zatím čeká. Přesto mě tohle téma velmi přitahuje a sám jsem se už po nějakých balíčcích pro začátečníky díval. Měl jsem nejprve chuť odejít, ale Jiří je veselý člověk a přednáška byla super! Spartánský přístup, homemade řešení, praktické i nepraktické nápady (domácí výroba vodíku, otevírání slepic na dálku, apod.).

Webiopi
Freedomotic

Pluginy do Chromu
thermoduino
Arduino domotic control

Pavel Ungr – Jaké SEO „sucks“

Klasické pravdy o seo a rádoby seo mázích, kteří můžou klienty tahat za nos.
Popravdě, spíš pro více laickou veřejnost, než pro odborněji zaměřené publikum na Barcampu. Na druhou stranu zopakovat si ty základní pravdy nikdy neuškodí.

Google personalizuje, nemůžete být u vsěch na 1. stránce
Linkbuildingová strategie
Seo nejde dělat současně rychle, kvalitně a levně
Až po týdnech a měsících se ukáží první malé výsledky, pokud se to dělá dobře

obrázek z přednášky

Lumír Kajnar – Logo na scénu

Jméno Lumíra Kajnara jsem už slyšel a věděl, že je to někdo úspěšný. Nikdy jsem však netušil, že se jedná o tak inspirativního člověka. Lumír je prostě třída a jeho přednáška se povedla. Ať už příklady úspěšných i neúspěsných log, tak sdílením vlastním zkušeností a postupů. Především způsoby představení loga klientovi mi hodně dalo..

Příběh loga A-style
Czech Republike
Logo je jako divadelní hra
Věděli jste? Nike logo za 35$

Trojrole loga:
1. Politická
2. Ekonomická
3. Estetická

Zkušenosti při tvorbě pro klienty
A peníze? Licenční smlouva, hromada odpadu při tvorbě…

Způsoby, jak představit koncept loga klientovi
1. Slova, mnoho slov
2. Vizuální představení
3. Vzorec vzniku loga
4. Logo v realu
5. Zasazení loga mezi konkurenty
6. Piktogramy
7. Historické návaznosti
8. Prostorové řešení
8. Krátký příběh

Robert Němec – Jak jsem trpce poznal, že nestanu-li se agresivním, neuspěji.

Robert je svůj, to se musí nechat. Už jako mladý a nezkušený jsem často navštěvoval web jeho agentury a učil se při čtení jeho článků. Před 2 lety měl na Vsetíně super přednášku, kdy přirovnával vztah klienta a agentury ke vztahu muže a ženy. Což se mi tehdy hodně líbilo a inspirovalo. Proto jsem neváhal a i letos se na něj zašel podívat. A stálo to za to!

Robertův příběh o tom, jak byl nervózní při telefonátech a o tom, jak se to všechno začalo měnit.
Obchodník musí jít za zákazníkem a nabídnout mu to či ono.
Obchodník musí pořád otravovat lidi, pokud chce být úspěšný.
The only thing we have to fear is fear itself!
Nesmíte se bát strachu!
Když vás někdo odmítne, tak se nic neděje!
I ten nejlepší vždycky oslovuje!
Drzé čelo je lepší než poplužní dvůr.
Tlačit na konkrétní lidi!
Není důležité to, jak jste dobří. Ale to, zda se prosadíte!

Když něco nezkusíte, tak to na 100% nevyjde!

Tomáš Čupr –  Přes 100 miliónů tržeb v prvním roce. Dvakrát po sobě.

Někdo ho miluje, někdo ho nenávidí. Tomáš je kontroverzní osoba. Já ho ale respektuji za to, co se mu povedlo. Navíc se mi moc líbila jeho přednáška na loňském WebExpu, kde i pod palbou nepříjemných otázek dokázal na všechno smysluplně odpovědět (především kauza kolem studentů VŠE nebo reakce Dáme Jídlo na některé negativní komentáře na FB). I proto jsem Tomášovu přednášku nemohl minout. A nezklamal. Mluvil především o tom, co společného má Slevomat a Dáme jídlo.

Když nemáte správný důvod, proč začít projekt, neuspějete.
Peníze až na druhém místě!
Výdrž. Podnikání je těžké!

Zákazník na prvním místě
Neřešíme konkurenci
Jdeme zpět od toho, co chce zákazník

Inovativnost a experimentování
O supermarketu a příběh kolem jeho spuštění.

Experimentujeme a měříme
What gets measured gets managed!
Co je Mixpanel, SurveyMonkey…

Vědět, kolik vás zákazník stojí, kolik stojí konverze, signup pro newsletter apod.

Přemýšlíme dlouhodobě…i když chceme $$$ rychle
Investujeme, několikaletý horizont, tržní dominance přináší mnohonásobně více
Customer LTV

Firemní kultura
Dotahovat detaily!

Marek Prokop – Jdeme na interner 2014

Marek je legenda, kterého není nutné představovat (nedávno byl např. na ČT v pořadu Hydepark). V jeho přednášce se věnoval projektu Čaj týdne – jak se učí prodávat čaj, co funguje a nefunguje, jak propagují a měří a odkryl částečně budoucnost celého projektu (měsíční “předplatné” apod.).

Lean Manufacturing
Lean startup = testování + učení
PPC ve vyhledávání jim nefungují
Naopak jim funguje Facebook

Filip Dřímalka – O politice, podpoře podnikání, designu služeb a legalizaci marihuany.

Další neznámá a další milé překvapení. Možná nejmilejší z celé soboty! Filip mě osobně velmi příjemně překvapil a dá se říci i nadchnul. Především téma politiky a podpory podnikání si mě získalo. Ať už řada příkladů ze zahraničí – které portály fungují v zahraničí a jak pozadu tady stále jsme. Filip byl rising star celého Barcampu. Pro mě určitě.

Jak zlepšit a změnit zaběhlé procesy – založit firmu, začít podnikat,
TechShop – místo pro výrobní prostory,
Design služeb – příklad boardingu od Smarta, změna různých formulářů a procesů
Co kdyby stát byl zákazník a mi mu říkali, jak všechno změnit – Martin Jaroš a jeho blog o Katarských službách

Inspirace pro ČR

www.gov.uk
government.github.com
govfresh.com

Už končím

Sobotní Vsetín ve Zlíně byl výborný. Potkal jsem zase staré-známé-internetové, nasál plnými doušky inovativní a podnikatelskou atmosféru, mrknul po Baťově institutu a pootevřel si další nové obzory.

Snad i to mé nevýznamné a malé díky podpoří Olgu, Michala a jejich crew, aby i nadále pokračovali a příští rok vymysleli další Barcamp s velkým B! Jste dobří a díky ještě jednou.

A tady jsou některé další postřehy ze Zlína:

Jakub Bouček – Vsetínský Barcamp ve Zlíně
Michal Hardyn – Vsetínský Barcamp ve Zlíně – jaky byl?
David Klouda – Vsetínský Barcamp ve Zlíně byl pekelně boží!
Jan Zatloukal – Jaký byl #barcampcz ve Zlíně?
Tomáš Jindřich – Barcamp Zlín 2014

O autorovi

Pavel Horalík

Ve svých 13 letech jsem zapnul svůj první počítač a od té chvíle jsem propadl světu IT. Mojí vášní je internet, marketing a sociální sítě. Miluji svou rodinu a svoji zemi.

Jeden komentář

Vložit komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

S láskou a nadšením © 2009 - 2016 Pavel Horalík. Omrkněte moje sandálové, vtipné a veselé Hopky ponožky