Barcamp Vsetín 2011
Minulý rok jsme na Vsetíně ztratili všichni naše barcampové panictví a panenství. A nutno říct, že poprvé to bylo prostě nezapomenutelné. Přesto druhý vsetínský barcamp dostál svému jménu a nabídl to, co jsme si všichni přáli – kvalitní lidi, obsah, organizaci i networking a zábavu.
Za rok se česká barcampová scéna výrazně proměnila. Barcamp Vsetín 2010 totiž zapůsobil jako správný katalizátor a spustil vlnu pořádání stejnojmenných akcí také v Brně, Praze a Ostravě. Letos se kolečko vrátilo zpět na Valachy a nejenom já jsem ho s nadšením vyhlížel. Vsetín si prostě získal jméno. Proto jsem se zvědavostí očekával, jak se Michalovi a jeho týmu podaří dostát svému renomé a posunout barcampovou laťku zase o něco výš.
A bylo se na co dívat
Dopředu jsem nevěděl, kterou přednášku chci vidět. Spíše jsem se rozhodoval až na posledních chvíli a na základě doporučení ostatních. Mnoho zajímavých prezentací se totiž navzájem krylo. Takže budu doufat, že všechno, co jsem propásnul, zaznamenaly všudypřítomné kamery a jejich záznamy si později na Vimeu v klidu a pokoji pustím.
Olga Biernátová: Change your image!
Olga mě osobně velmi příjemně překvapila a hlavně zaujala! Její přednášku jsem si jako jedinou zapisoval a odnesl jsem si dost důležitých poznatků a tipů, jak na Facebooku komunikovat a čím upoutat pozornost. Ačkoliv se prezentace vztahovala na komunikaci knihovny, lze mnoho pravidel využít i pro jiné obory.
Václav Stoupa: Zahoďte business plán, objevte business model!
Vaškova přednáška u mě trošku zapadla. Nelíbilo se mi pouštění anglických audio záznamů a občas nevýrazný projev. Ale nutno říct, že jsem získal hromadu nových zdrojů a především se mi líbil příklad zpracování business canvas modelu na Slevomatu.
Jiří Koutný: Start-up (skoro) zadarmo – jaké ná stroje/služby budete pro svůj start-up potřebovat a kolik vás to bude stát.
Všeobjímající název prezentace Jirky Koutného, který hovořil z praxe o tom, jak využívá různých nástrojů pro chod jeho Colabimu a kolik jsou měsíční náklady začínajícího start-upu na české půdě.
Hospody a restarace nestíhaly
Po dopoledním bloku následovala přestávka na oběd. A stejně jako minulý rok, i letos se ukázalo, že vsetínské hospůdky a restaurace nejsou na nápor geeků připraveny. Všude bylo plno. Když ne, nestíhal kuchař a obsluha. Hlasů na Twitteru s podobnými problémy přibývalo. Takže jeho síla zafungovala a odpolední část se nakonec o 30 minut posunula.
David Šmehlík: Jak vytvořit úspěšnou FB aplikaci.
Promyšlený tah Davida Šměhlíka zaujmout zelenou hlavou určitě vyšel. Přednáška o budování Facebook aplikací byla poutavá a David mě bavil. Přesto jsem na přednášce nevydržel až do konce.
Robert Němec: Proč odmítat klienty a jak se na tom dá vydělat.
Na Roberta Němce jsem byl zvědavý. Právě kvůli jeho přednášce jsem opustil prezentaci Davida Šmehlíka. A myslím, že jsem neudělal vůbec špatně. S odmítáním klientů mám totiž já sám veliký problém! Líbilo se mi srovnání vztahu muže a ženy s fungováním klienta a agentury. Obě strany musí dát do vztahu stejně. Pokud je tomu jinak, je to špatně a dřív nebo později to skončí.
Adam Zbiejczuk: Social media monitoring a analýza.
Adamovu prezentaci jsem nechytil hned od začátku. Ale jak jsem dopředu předpokládal, točila se především kolem Ataxo Social Insideru a jeho funkcí. Zazněly také přesné částky za jeho měsíční užívání.
Tomáš Čupr: Slevomat – radosti, starosti a lekce za 12 měsíců existence.
Pro mě osobně asi nejlepší přednáška letošního barcampu. Tomáš Čupr mluvil otevřeně o spuštění a rozjezdu Slevomatu a jeho současné situaci. Celá slevomatí story je pro mne ukázkou toho, že i v našem malém českém rybníčku lze také dnes vybudovat úspěšný projekt, který vyvolá zájem masy. A v tom je ta síla – to kouzlo! Že je to služba pro každého z nás.
Martin Hassman: Propagujte na Foursquare vaši značku.
Do tajů geolokační služby Foursquare nás na několik okamžiků ponořil Martin Hassman, jehož přednáška byla zaměřená na brandy a možnosti firemních účtů. Dozvěděli jsme se, jak Foursquare využívají některé české podniky a jak ho můžeme využít také my. Martin prozradil počet českých uživatelů této služby. Mám pocit, že to bylo kolem 3 000. Ale nejsem si úplně jistý, tak mě případně opravte v komentářích! Díky.
Odpolední blok skončil v sedm hodin večer. Od 20.00 pak byla na programu Slevomat afterparty v klubu Tři Opice, kam jsem se už já, nadmíru vyčerpaný a unavený, nedostavil a otevřený bar jsem přenechal jiným 🙂 Z několika nočních tweetů (1, 2, 3) jsem nabyl dojmu, že afterparty bylo to nejlepší zakončení, jaké si vsetínský Barcamp mohl přát.
Abych to tedy shrnul. Ačkoliv loňský barcamp byl nezapomenutelný a asi už žádný jiný nebude takový, je nutné říci, že i ten letošní byl skvělý. Skupina lidí kolem Michala Berga odvedla parádní práci a dopřála nám všem zúčastněným jedinečný geekovský zážitek, kterému se v české kotlině jen těžko konkuruje!
Díky moc vám všem, kteří jste včera na Vsetíně byli!
Pavel Horalík
Žádné komentáře.
Přidat komentář