5 způsobů, jak být šťastnější a úspěšnější

Být spokojený se svým životem není vždycky snadné. Ačkoliv je většina z nás zdravých (to zaklepat), máme práci, máme co jíst a kde bydlet, nejsme vždycky úplně spokojení. Ano, jednou jsme dole, jednou zase nahoře. Ať už nás ovlivňuje aktuální nálada, společnost, blbci v našem okolí nebo cokoliv jiného.

Určitě vás už někdy také napadlo, že byste byli šťastní, pokud byste vyhráli ve Sportce pár milionů a byli zajištění. Ono to tak ale úplně není pravda. Přece i úspěšní, bohatí a známí nejsou vždycky spokojení, ačkoliv si jezdí ve Ferari, bydlí v LA a mají na účtech miliony dolarů. Ne, že bych někoho takového znal osobně, ale slýcháváme o drogách, alkoholu nebo někdy také o sebevraždách. I ti bohatí řeší štěstí. A v penězích určitě není.

K tomuto článku mě inspirovala jedna povedená přednáška z TEDu, kde harvardský profesor Shawn Achor mluví o tématu štěstí a úspěchu. Říká, že je velmi těžké najít štěstí, pokud ho neustále podmiňujeme nějakým úspěchem. Až udělám zkoušku, tak budu spokojený, až budu mít práci, budu spokojený, až budu mít našetřeno xyz, budu spokojený. Tak bych mohl pokračovat dál…

Je totiž velmi těžké dosáhnout statutu spokojenosti, když se nám cíle úspěchu neustále mění. Shawn přichází s myšlenkou otočit tuto rovnici. Co být nejdříve spokojený a teprve poté dosahovat úspěchů? Co vzít spokojenost a štěstí jako výhodu, skrze které potom budeme úspěšnými lidmi?

Nepřichází pouze s touto myšlenkou, ale navrhuje 5 způsobů, jak se šťastnějšími také stát!

1. Každý den napište 3 nové věci, za které jste vděčni

Zapisujte si pravidelně poznámky k tomu, za co jste v životě vděčni. Za drobnosti i za důležité věci. Do Wordu nebo do papírového poznámkového bloku. Je totiž dokázáno, že to výrazně zvýší váš optimismus a cenu jakéhokoliv úspěchu.

2. Soustřeďte se na pozitivní události

Každý den věnujte 2 minuty sepsáním jedné pozitivní události, která se vám stala. Udělali jste nějaký dobrý skutek, potkali jste známého ze školy nebo vás někdo rozesmál? Napište si to.

3. Pravidelně cvičte, fyzicky

Věnujte minimálně 10 minut denně fyzickému cvičení. Jezděte na kole, zacvičte si u televize nebo si po ránu dejte 5 Tibeťanů. Endorfiny jsou důležité!

4. Meditujte

Nemusíte meditovat jako jogín nebo budhista. Stačí se zklidnit, zavřít oči a vnímat svůj dech. Nadechujte se nosem, vydechujte ústy a vnímejte vzduch, jak proudí do vašeho těla a zase ven. Je to super!

5. Pošlete pozitivní email

Napište krátký email každé ráno, ve kterém někomu poděkujete nebo mu vyseknete poklonu, že je dobrý v tom či onom. Zlepší to náladu nejenom příjemci, ale také vám. A ten člověk si to nenechá pro sebe.

Možná si budete říkat, že to je seznam 5 blbostí. Já si to ale nemyslím. Sám se snažím některé z uvedených činností praktitovat. Sice ne pravidelně, ale když je provedu, vždycky se mi zlepší nálada a cítím se pozitivněji, lépe a šťastněji.

Tak to zkuste a třeba se šťastnější začnete cítit! Nebo máte nějaký jiný recept na štěstí? Podělte se o něj v komentářích 🙂

O autorovi

Pavel Horalík

Ve svých 13 letech jsem zapnul svůj první počítač a od té chvíle jsem propadl světu IT. Mojí vášní je internet, marketing a sociální sítě. Miluji svou rodinu a svoji zemi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

S láskou a nadšením © 2009 - 2016 Pavel Horalík. Omrkněte moje sandálové, vtipné a veselé Hopky ponožky